Analista Comercial – GEFCO – Guarulhos, SP

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From supply to distribution, GEFCO provides global and integrated management and optimisation of the logistics chain for its industrial customers.

Renowned for the reliability of its services, GEFCO has applied an acquired expertise to in automotive logistics – one of the most demanding sectors – in order to respond to the globalisation of industrial flows and the needs of its international customers that face global and complex challenges.

GEFCO has the leading private land transport network, with 80 hubs and 65 logistics platforms worldwide. This global coverage allows it to design optimised transport plans that create added-value for its industrial customers.

When faced with a changing and complex environment, you need a partner who is both flexible and structured and who consistently provides solutions to optimise your supply chain.

For GEFCO, being a part of its customers’​ growth strategy is a key priority. We place great importance on designing offers that meet all of your challenges and specific requirements.

Our aim: supporting your development by combining competitiveness and reliability throughout your supply chain.

Our logistics solutions: > CORE LOGISTICS > ONE-TIME SOLUTIONS > INTEGRATED LOGISTICS > INDUSTRY SOLUTIONS > GEO-GATEWAYS > STRATEGIC-XPERT

Requisitos

Superior completo em Administração, Comércio Exterior, Relações Internacionais ou afins;

Inglês nível intermediário

Experiência com análise e elaboração de relatórios gerenciais de vendas;

Confecção de propostas comerciais e elaboração de pricing;

Processos de comércio exterior (Importação, exportação e aduana);

Bons conhecimentos em análise de Incoterm;

Experiência em empresas de logística e/ou Freight Forwarder.

Perfil:

Comercial / Insidesales

Prospectar novos clientes e identificar oportunidades (Cold Calls);

Agendar visitas dos comerciais;

Realizar pós-vendas e dar suporte comercial às áreas envolvidas;

Envio de propostas e acompanhamento quanto o retorno dos clientes;

Elaboração de propostas comerciais;

Efetuar solicitação de cotações;

Efetuar Follow up de propostas

Administrativo

Alimentar o sistema CRM;

Preparação de relatórios, apresentações e KPI’s;

Organização física de contratos e documentos relativos às vendas;

Controlar orçamento e despesas comerciais.

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